zondag 14 juli 2013

Even voorstellen


Mijn twee grootste passies zijn schrijven en geschiedenis. Twee dingen die ik makkelijk met elkaar kan verweven. Zo ontstond er een manuscript voor een historische roman, waar ik nog steeds druk mee bezig ben. Nu ik zover in het proces ben dat het werken aan het verhaal voornamelijk verbeteren is, mis ik de vrijheid van het creëren.
Tijd voor iets nieuws en waarom niet weer iets met mijn liefde voor geschiedenis. Zo ontstond het idee voor dit blog.
Waarom ik geschiedenis zo leuk vind? Misschien komt het doordat ik op de basisschool een leraar had die prachtige geschiedenis verhalen vertelde of omdat ik later op het voortgezet onderwijs een geschiedenisleraar had die graag liet zien dat hij nog een handstand kon maken. Of komt het omdat mijn vader nog steeds een enorme boekenplank vol met geschiedenisboeken heeft staan. Wie zal het zeggen…….
Voor mij is geschiedenis dus duidelijk niet stoffig en saai. Wie weet kan ik voor anderen door middel van mijn blog er wat stof van af blazen en geschiedenis tot leven brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten