maandag 26 augustus 2013

Gebroeders Van Limburg Festival; verslag

 
 

Even een bak koffie in de stad. Ik ben niet de enige die toe is aan een pauze want de terrassen waar ik langs loop, zitten vol met mensen. Ook de mensen die zonet nog het historisch terrein tot leven brachten.

 
 


De muzikanten die zo-even hun vrolijke klanken over het terrein lieten klinken, zitten met een goed glas bier hun dorst te lessen. Bij de snackbar op de hoek zie ik een paar vrouwen die, op het Valkhof terrein nog met hun gele linten om de been, de aandacht van de soldaten probeerden te lokken. Waar oorlog is wordt ook geld verdiend, die gele linten zijn in de middeleeuwen namelijk het teken dat ze hoeren zijn. Nu staan ze te genieten van een patatje oorlog.
Even verderop land ik met mijn billen op een zachte leren bank. Terwijl ik geniet van mijn bakje koffie, blader ik door het programma boekje. Wat staat er vanavond op het programma?
Het thema van het festival is dit jaar ‘Vol Vuur.’ Dit inspireerde een aantal vrijwilligers tot het nabouwen van de Gelderse draak. Ik heb hem al even kunnen bewonderen. Vanavond schijnt hij te ontwaken en net als in de legende dood en verderf te willen zaaien. Een draak die vuur spuwt; ja, dat staat vanavond zeker op mijn programma!
Wordt vervolgd........
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten